Crush på Bff

brevkassespørgsmål

Crush på Bff

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 9 måneder 1 uge siden

Jeg er en pige på 16 år, jeg har en bff som jeg har kendt i 11 år til agust, men her på det sidste er vi begyndt at skrive og snakke sammen mere end normalt, jeg tænker på ham tit, og bliver varm inde i når jeg ser at han har svaret mig på mine beskede. Han er lige gået en hard tid i møde og jeg snakker med ham om det, han siger at han ikke er klar til at få en kæreste igen, og at han kun ser mig som en ven, vilket jeg er lidt trist over, jeg har ikke direkte sagt til ham at jeg har følelser for ham, men vi kan se på hinanden når der er noget galt, han får mig til at grine og smile, og omvendt. jeg har vist at jeg har kunne lide ham i 3-4 måneder, men han havde en kæreste da mine følelser begyndte at komme. Hilsen en ulykkelig pige

Svar:

Hej Anonym

Det lyder som om du har udviklet stærke følelser for din bedste ven, og det er en udfordrende situation, når nu han ikke ser ud til at gengælde dine følelser .

Du er selvfølgelig nødt til at respektere hans følelser og beslutning om ikke at være klar til at have en kæreste lige nu.

Han giver udtryk for at han lige nu har brug for tid, før han ønsker at starte et nyt forhold. Så det er i hvert fald vigtigt at du ikke presser ham.

Det kan være en god idé at give det tid og fortsætte med at være en støttende ven for ham, når det er det han giver udtryk for at have brug for.

Det er meget svært at sige om jeres forhold kunne udvikle sig til at blive noget mere, end et nært venskab. Han har fortalt at han kun ser dig som en ven. Måske vil det forblive sådan for altid. Det kan også være at hans følelser ændrer sig med tiden. Måske kan det gøre noget ved måden han tænker om dig, hvis han ved at du har følelser for ham?

På den ene side kunne det betyde at han også begyndte at spøge sig selv, om jeres forhold er til mere, og lige så stille begynder at udvikle kæreste-følelser for dig ? Det kunne også have den helt modsatte effekt, så han følte at jeres forhold blev akavet så han ville have brug for at trække sig?

Jeg tænker at du kun kan blive klogere på det, ved at være åben om dine følelser. Måske ikke lige nu, men på et eller andet tidspunkt. Når nu han er så tydelig om at han ikke ønsker en kæreste, vil det måske ikke være et godt tidspunkt at tage snakken lige nu. Det handler ikke om at du skal være uærlig, men mere om at du skal give ham tid og plads til at komme over det brud, han lige har været igennem. Det tager tid at hele, og han har måske ikke brug for at tingene bliver endnu mere indviklede, eller komme til at føle sig presset ved at du erklærer din kærlighed til ham lige nu. Det skriver jeg alene, fordi han har sagt at han ikke er klar lige nu. Havde han ikke selv været så tydelig omkring det, kunne du måske sagtens tage snakken nu. Men når han har været så tydelig om at sige, at han har det svært lige nu, og at han ikke er klar til noget nyt, så tænker jeg det er vigtigt at respektere det. Men når tiden er "rigtig" tænker jeg du kan overveje at fortælle hvordan du har det.

Jeg kan godt forstå du er ulykkelig, for ikke gengældt kærlighed kan være enorm smertefuld at bære. Husk, at venskab også er en værdifuld forbindelse, selvom det ikke altid udvikler sig til mere. Men fremtiden er svær at spå om, og når I allerede har så nært og stærkt et forhold er det jo ikke umuligt at det kunne udvikle sig, på et tidspunkt.

Pas på dig selv, og guv både din ven, og dig selv tid.

De bedste hilsner Lukas

Lukass billede
Lukas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål